1


چگونه ميتوانم يک سايت داشته باشم و پرداخت هزينه آن چگونه است

جواب :

برای ثبت يک سايت ابتدا شما بايد يک نام برای سايت خود انتخاب کنيد که اين نام را اصطلاحا دامين يا دومين (Domain) مي نامند که شما با مراجعه به قسمت ثبت سفارش و جستجوی نام مورد نظر آنرا سفارش مي دهيد ، سپس يک ميزان فضای مورد نياز را نيز انتخاب نموده که اصطلاحا به اين فضا هاست يا هوست (Host) ميگويند اين فضا با توجه به نياز شما و ميزان اطلاعاتی که قرار است بر روی سايت خود قرار دهيد متغير بوده و از 50 تا 4000 مگابايت قابل تغيير است.

2

مدت سفارش هاست و دومين چه ميزان بوده و آيا پلن ها و ميزان فضا قابل تغيير است

جواب :

معمولا اکثر افراد پلن های خود را بصورت سالانه سفارش ميدهند و در مدت قرارداد آن را مجددا شارژ ميکنند که البته شما ميتوانيد دومين های خود را با پرداخت هزينه آن بيشتر از يکسال و تا 5 سال نيز سفارش دهيد.

همچنين شما ميتوانيد در هر زمان که لازم ديديد ميزان پلن و فضای سايت خود را افزايش داده و به پلن های بالاتر ارتقا دهيد . اما دقت داشته باشيد نميتوان نام دومين را تصحيح نمود و در صورتيکه شما به نام جديدی تمايل داريد بايد يک نام دومين جديد برای شما به ثبت برسد و دومين قبلی قابل تغيير نيست


                                            

3

فايل هايم را چگونه در سايت کپی کنم

جواب :

شما ميتوانيد با استفاده از FTP که در اختيار شما قرار ميگيرد يا برخی برنامه های مخصوص ( اف تی پی ) که برای همين کار ساخته شده اند مانند برنامه CuteFtp فايل های خود را در سايت کپی نموده و در شبکه اينترنت قرار دهيد.

همچنين ميتوانيد با استفاده از کنترل پنل و با مراجعه به قسمت (File manager) فايل های خود را در سايت کپی (Upload) نمائيد که البته اين شکل کپی نمودن بخاطر سرعت پائين آن توصيه نميشود

نحوه کار با FTP و چگونگی کپی فايل در آن در قسمت بعدی توضيح داده شده است


                                            

4

FTP چيست و چگونه فايل هايم را توسط آن در سايت کپی نمايم

جواب

( اف تی پی ) FTP مخفف کلمات File Transfer Protocol بوده و برای کپی فايل از يک کامپيوتر به يک کامپيوتر ديگر ( سرور ) استفاده ميگردد. کار با اف تی پی بسيار آسان بوده و مانند کپی فايل در کامپيوتر ميباشد. برای کار با اف تی پی به شرح ذيل بايد عمل نمائيد.

ابتدا يک صفحه اينترنتی ( مانند اينترنت اکسپلورر در ويندوز ) را باز نمائيد . سپس در قسمت آدرس آن به اين صورت تايپ نمائيد :

ftp://name site

مثلا نام سايت شما www.iran.com است ، پس آدرس (اف تی پی) شما به اين صورت ميشود : ftp://iran.com


حالا يک تصوير چراغ قوه مانند در صفحه شما ظاهر شده و شروع به جستجو ميکند . پس از لحضاتی پنجره ای باز شده که از شما رمز عبور و نام کاربری ( UserName - Password ) سايت را ميخواهد که شما بايد آنرا در قسمتهای مربوطه وارد نمائيد . در پائين همين پنجره کادری وجود دارد که شما ميتوانيد با فعال کردن آن نام کاربری و رمز خود را در کامپيوتر ذخيره کرده و در دفعات بعدی بدون سئوال نام کاربری و رمز وارد اف تی پی شويد . البته دقت نمائيد در صورتي اين قسمت را تيک بزنيد که کس ديگری از کامپيوتر شما استفاده نکرده و وارد قسمت مديريت فايل های سايت شما (FTP) نميشود . اين ذخيره سازی رمز عبور فقط روی همان کامپيوتر عمل مينمايد و در کامپيوترهای ديگر ذخيره نشده و مشکلی برای شما ايجاد نميکند.

شما مي بايست فايلهای خود را در پوشه (httpdocs) کپی نموده و حتما اسم فايلی که به عنوان صفحه اول قرار ميگيرد را index يا Default بگذاريد ، دقت نمائيد فولدر ( httpdocs ) با فولدر ( httpsdocs ) فرق ميکند. حالا شما بايد فايلهای خود را از روی کامپيوتر انتخاب کرده و از آن يک کپی (Copy) گرفته و در صفحه ( اف تی پی ) (Past) کنيد . به همين راحتی

در صورتيکه خواستيد فايلي را که قبلا در سايت کپی کرده ايد تغيير دهيد فايل تغيير داده شده را مجددا از روی کامپيوتر کپی گرفته و در اف تی پی Past نمائيد در اين حالت از شما تائيديه جابجائی فايل قديمي با فايل جديد سئوال ميشود که بايد کليد YES را بزنيد

هرگز پوشه های زير را که در ( اف تی پی ) شما قرار دارد پاک نکنيد :

anon_ftp , cgi-bin , error_docs , private , statistic , subdomains , vault_scripts , web_users , httpdocs , httpsdocs

هرگز ، هرگز ، هرگز از کافی نت ها و کامپيوتر های عمومی به قسمتهای مديريتی سايت خود مانند کنترل پنل و (اف تی پی) وارد نشويد . زيرا در بسياری از اين کامپيوتر ها نرم افزارهای جاسوسی نصب شده و به راحتی رمز عبور سايت شما به سرقت ميرود . دقت نمائيد ديگر شما يک مدير سايت هستيد و بايد مسائل امنيتی اينترنت را رعايت کنيد و گرنه هک شدن وب سايت شما کار بسيار آسانی خواهد شد . حتما يک آنتی ويروس و فايروال خوب و به روز شده نيز بر روی سيستم خود نصب نموده و فايل و ايميل های مشکوک ( و وسوسه انگيز ) را هرگز باز نکنيد و هرگز از افراد غريبه و يا جديد فايل يا برنامه ای دريافت نکنيد مخصوصا در اتاقهای چت و به ويژه به قصد گرفتن عکس طرف مقابل!!

در دنيای اينترنت و کامپيوتر بهترين و نزديکترين دوستان بدترين و اصلی ترين دشمنان هستند بدون آنکه شما متوجه باشيد يا حتی بعدا متوجه شويد ، پس مراقب باشيد


                                            

5

من نميتوانم FTP را باز کنم و پيغام خطا ميدهد

جواب :

شما بايد چک نمائيد که اين پيغام خطا به چه علت است :

اگر پيغام مربوط به رمز عبور است که بايد رمز عبور و نام کاربری صحيح را وارد نمائيد ، دقت نمائيد که رمز عبور بايد با حروف کوچک تايپ شود و کليد Caps Lock که بر روی کيبرد شما قرارد دارد فعال و روشن نشده باشد ، همچنين چک نمائيد که زبان کامپيوتر شما انگليسی باشد

اگر سرعت اينترنت شما مطلوب نباشد و برنامه نتواند ( اف تی پی ) را در يک مدت معين باز نمايد پيغام خطای (operation time out) داده و باز نميشود که شما ميبايست از يک کارت اينترنت مناسبتر برای کار با اف تی پی استفاده نمائيد.

در صورتيکه پيغام خطا مربوط به عدم حق دسترسی يا پرميشن (Permission) باشد مانند خطای Access is Deneid ابتدا جواب سئوال شماره 19 را در همين صفحه مطالعه نمائيد و اگر نتوانستيد مشکل را بر طرف نمائيد با مسئول سرور تماس گرفته تا مشکل شما را برطرف نمايد


                                            

6

من نميتوانم در FTP فايل ها را کپی يا حذف کرده يا تغيير نام بدهم

جواب :

احتمالا حق دسترسی شما اشتباها تغيير کرده يا دچار مشکل شده است ابتدا جواب سئوال شماره 19 را در همين صفحه مطالعه نمائيد و اگر نتوانستيد مشکل را بر طرف نمائيد لطفا برای بررسی مشکل با مدير سرور تماس بگيريد


                                            

7

چرا عکسها و فايلهای سايت در کامپيوتر خودم ديده ميشوند ولی در کامپيوتر ديگران ديده نمي شوند

جواب :

علت اين است که سورس عکس يا فايل شما به يک آدرسی بر روی کامپيوتر شما تنظيم شده است و شما بايد آدرس سورس عکس يا فايل را به آدرس سايت تغيير دهيد به شکل زير :

file:///C:/Documents and Settings/Desktop/iran.jpg --->>> http://www.your site.com/iran.jpg

C:\Documents and Settings\My Documents\My Web Sites\love.swf --->>> http://www.your site.com/love.swf

8

- چرا فونتهای سايت من به هم ميريزد يا شکل ظاهری آن تغيير ميکند

جواب :

شما بايد از کد مناسب زبان فارسی استفاده نمائيد تا فونتهای شما به هم ريخته و شبيه به فونت يوناني نشود کد های استاندارد و مناسب زبان فارسی يونيکد ( UTF-8 ) و ( Arabic Windows ) ميباشد که يونيکد (UTF-8) مناسبتر و متداولتر ميباشد

برای تنظيم اين يونيکد در برنامه فرانت پيج : بر روی صفحه سايت در فرانت پيج کليک راست کرده و در پنجره باز شده بر روی Page Properties کليک کنيد حالا در صفحه ای که باز ميشود در آخرين گزينه بالای صفحه گزينه Language را انتخاب کرده و در گزينه مذبور (Unicode (UTF-8 را انتخاب نموده و صفحه را OK کنيد. اين دستور در برنامه های مختلف با کمی تغييرات جزئی به همين ترتيب ميباشد

همچنين در صورتيکه شما از فونتهای گوناگونی برای طراحی سايت خود استفاده کرده ايد اين امکان وجود دارد که در کامپيوترهای مختلف اصلا قابل خواندن نباشد يا حداقل به شکل فونت مورد نظر شما ديده نشود و آن به اين علت است که هر کسی سايت شما را با فونتهائی که در سيستم خود دارد مي بيند نه آنچيزی که شما طراحی کرده ايد پس بايد از فونتهائی استفاده کنيد که در همه کامپيوتر ها وجود داشته باشد بهترين و متداول ترين اين فونتها برای زبان فارسی دو فونت تاهوم و تايمز نيو رومان ميباشند Tahoma - Times New Roman


                                            

9

چگونه پسوردهای خود را عوض کنيم

جواب :

وقتی که شما اطلاعات سايت خود را دريافت ميکنيد سه پسورد در آن وجود دارد که که شبيه به هم هستند اما در واقع شما با عوض کردن يک پسورد باعث تغيير همان پسورد شده ايد و دو پسورد ديگر تغييری نميکنند شما برای تغيير پسورد ايميل ، کنترل پنل و اف تی پی بايد به شرح ذيل عمل نمائيد :

تغيير پسورد در FTP : به کنترل پنل سايت خود وارد شده و بر روی آيکن SETUP کليک کنيد و پسورد خود را از طريق کادرهای مربوطه تغيير دهيد. دقت نمائيد پسورد خود را بايد در کادر اول نوشته و در کادر دوم مجددا تکرار همان پسورد را برای اطمينان از صحت پسورد وارد شده بنويسيد

تغيير پسورد در کنترل پنل : به کنترل پنل سايت خود وارد شده و بر روی آيکن Domain User کليک کنيد و پسورد خود را از طريق کادرهای مربوطه تغيير دهيد. دقت نمائيد پسورد خود را بايد در کادر اول نوشته و در کادر دوم مجددا تکرار همان پسورد را برای اطمينان از صحت پسورد وارد شده بنويسيد

تغيير پسورد ايميل : به کنترل پنل سايت خود وارد شده و بر روی آيکن Mail کليک کنيد . در صفحه بعد نام ايميل های شما نوشته شده است که ايميلي که مايل به تغيير پسورد آن هستيد را انتخاب و بر روی نام آن کليک نمائيد در صفحه سوم بر روی Preferences کليک کرده و پسورد خود را از طريق کادرهای مربوطه تغيير دهيد. دقت نمائيد پسورد خود را بايد در کادر اول نوشته و در کادر دوم مجددا تکرار همان پسورد را برای اطمينان از صحت پسورد وارد شده بنويسيد


                                            

10


من فايل سايتم را تغيير داده و در سايت کپی کرده ام اما همان فايل قبلی ديده ميشود

جواب :

اين مشکل بيشتر برای سايتهائی اتفاق ميافتد که فايل های آنها با فرمت HTML است. البته فايل تغيير کرده است اما چون اينگونه فايلها در حافظه سرور ( کش ) يا کامپيوتر شما باقي مانده است شما همان فايل قديمي را مشاهده ميکنيد . برای اينکه اين مشکل برطرف شود و شما صفحات تغيير داده شده را مشاهده نمائيد ميبايست يکي از اين چند راه که در زير توضيح داده ميشوند را استفاده کنيد

اول اينکه اگر آدرس سايت را قبلا با استفاده از www مشاهده کرده ايد www آنرا حذف نمائيد آخرين تغييرات را خواهيد ديد

روش دوم اينکه در آخر آدرس سايت خود يک علامت سئوال ( ؟ ) اضاف کنيد که در اين حالت شما باز هم آخرين تغييرات را خواهيد ديد

مثال : ?

روش سوم اينکه دو کليد Ctrl + F5 را بصورت همزمان فشار دهيد

و روش چهارم اينکه فايل های خود را با اينکه يک کد (اچ تی ام ال) هستند با فرمت ASP ذخيره کنيد و با اينکار هر بار که صفحه سايت شما باز ميشود مانند يک صفحه ( ای اس پی ) فايل آن از سرور خوانده ميشود و صفحه بصورت خودکار ريفرش ميشود . برای ذخيره فايل با فرمت ASP میبايست هنگامی که شما فايل را ذخيره (Save As) ميکنيد بجای انتخاب فرمت ( اچ تی ام ال) يا گزينه (Web Page) از فرمت و گزينه ASP file برای ذخيره فايل خود استفاده کنيد

11


Subdomain چيست

جواب :

SubDomain در واقع يک زير شاخه از دامين اصلی شما ميباشد که بارها در سايتهای مختلف نمونه آنرا ديده ايد مانند :

http://mail.yahoo.com يا http://search.yahoo.com

ساب دومين در واقع نامی است که توسط يک نقطه از دومين اصلی جدا شده و ميتوان به آن يک حالت مديريتی و يوزر و پسورد جداگانه از سايت اصلی داد و اين مورد برای کسانيکه بصورت گروهی کار کرده و مايل هستند که افراد گروه فقط در قسمت مربوط به خود فعاليت کرده و به قسمتهای ديگر سايت دسترسی نداشته باشند مفيد است و يا اينکه مايل هستند برخی فعاليتهای آنها از ديگر قسمتهای سايت مجزا و تفکيک شده باشد

برای اضافه کردن SubDomaion ميتوانيد در کنترل پنل بر روی آيکن Subdomain کليک کرده و مراحل آنرا طی نمائيد . نام کاربری و رمز ساب دومين ميتواند با نام کاربری و رمز سايت اصلی يکسان باشد و يا اينکه برای آن رمز جداگانه ای تعريف نمود.


                                            

12

ايميل ها را چگونه از طريق سايت چک کنم

جواب :

در صورتيکه شما در ابتدای نام سايت خود کلمه WebMail را تايپ نمائيد به قسمت مديريت ايميل خود وارد ميشويد مانند :

http://webmail.nekuhost.com

http://webmail.phj.ir

در صفحه ای که باز ميشود شما دو کادر خواهيد ديد که بايد در يکي نام کاربری و در ديگری رمز عبور خود را وارد نمائيد. دقت نمائيد نام کاربری شما همان آدرس ايميل شما ميباشد مانند info@iranr.com يا هر آدرس ديگری که بايد بصورت کامل در قسمت UserName نوشته شود.

برای تعويض رمز عبور يا حذف و اضافه کردن آدرس ايميل ها ميبايست به کنترل پنل سايت خود مراجعه نمائيد . برای آشنائی با نحوه تعويض رمز عبور به راهنمائی شماره 9 ( چگونه پسوردهای خود را عوض نمائيم ) در همين صفحه مراجعه نمائيد


                                            

13

ايميل ها را چگونه از طريق برنامه Outlook و بر روی کامپيوتر خودم چک کنم

جواب :

برنامه ( آت لوک ) برنامه خوبی برای چک کردن ايميل است که در ويندوز شما وجود دارد و نياز به نصب يا تهيه آن نيست با برنامه آت لوک شما برای ديدن ايميل های قبلی خود نياز به اتصال به اينترنت نداريد زيرا اين برنامه ايميل ها را در روی کامپيوتر شما ذخيره مي کند ... همچنين با اين برنامه شما ميتوانيد چندين ايميل را بدون اتصال به اينترنت نوشته و ارسال کنيد که البته اين ارسال در روی کامپيوتر شما ذخيره شده و هنگامی که به اينترنت وصل شويد برای گيرنده ارسال خواهد شد .

برای باز کردن برنامه آت لوک بر روی کليد START ويندوز (در پائين صفحه سمت چپ) کليک کنيد و سپس بر روی گزينه All Program کليک کرده تا ليست برنامه های شما باز شود در اين ليست شما بايد به دنبال برنامه ائی به نام Outlook Express بگرديد و بر روی آن کليک کنيد ..... حال برنامه آت لوک شما باز شده است . برای اضافه کردن آدرس ايميل خود در آت لوک مراحل زير را دنبال کنيد

در بالای برنامه آت لوک بر روی گزينه Tools کليک کرده و در پنجره ائی که باز ميشود بر روی گزينه Account کليک کنيد

حالا پنجره ائی باز ميشود که دارای قسمتهای مختلفی است .... شما بايد بر روی کليد Add و سپس بر روی Mail کليک کنيد يعنی در واقع شما بايد Add Mail کنيد حالا مجددا پنجره ديگری باز ميشود که از شما ميخواهد اسمی را در آن وارد کنيد که ميتوانيد اسم خود يا سايت يا شرکت خود را وارد کنيد . دقت نمائيد اين اسم همان اسمی خواهد بود که هنگام ارسال ايميل به گيرنده ايميل نشان داده ميشود و معرف شما خواهد بود

پس از وارد کردن يک اسم بر روی کليد Next کليک ميکنيد و به صفحه بعد ميرويد..... در اين صفحه از شما آدرس ايميل را ميخواهد که بايد آدرس ايميلي که ميخواهيد در آت لوک اضافه کنيد را بدهيد مانند : info@nekuhost.com يا ali@nekuhost.com

پس از وارد کردن آدرس ايميل مجددا کليد Next را کليک کنيد و به صفحه بعد برويد .... در اين صفحه از شما آدرس سرور ايميل را ميخواهد که شما مي بايست ضمن انتخاب گزينه POP3 در دو کادری که در آن صفحه است آدرس سايت خود را بدهيد مانند iranr.com يا phj

نکته : در هر دو کادر بايد نام سايت خود را بدون عبارت .www وارد کنيد. دقيقا مانند دو مثال بالا

پس از وارد کردن سرور ايميل مجددا Next کنيد .... در صفحه بعد در جلوی کادر Account name آدرس ايميل خود را بصورت کامل نوشته و در کادر پائين آن رمز ايميل خود را وارد نمائيد و مجددا Next کنيد و در صفحه آخر شما بايد کليد Finish کليک نمائيد .... حال آدرس ايميل شما به ليست ايميل های برنامه (آت لوک) اضافه شده است

تنظيمات تکميلي :

کار با برنامه آت لوک احتياج به يک تنظيم تکميلي ديگر نيز دارد ...... مجددا بر روی گزينه Tools کليک کرده و در پنجره ائی که باز ميشود بر روی گزينه Account کليک کنيد .... به قسمت Mail رفته و با کليک بر روی آدرس ايميلی که اضافه نموده ايد آنرا انتخاب کرده و سپس بر روی کليد Properties که در سمت راست پنجره است کليک کنيد .... حال پنجره ائی باز ميشود که مشخصات ايميل شما در آن نوشته شده است

حالا چند کليد در بالای صفحه خواهيد ديد که شما بايست بر روی کليد دوم يعني کليد Server کليک نموده و در پائين صفحه کادر مربوط به دستور My Server requires authentication را تيک زده و فعال کنيد .... سپس از همان کليدهای بالای صفحه کليد Advanced را کليک کرده و در پائين آن قسمت گزينه های Leave a copy of messages on server و ....Remove from server when delete را تيک زده و فعال کنيد و سپس کل پنجره را OK کرده و ببنديد ..... حالا شما ميتوانيد به راحتی ايميل فرستاده يا دريافت کنيد

نکته مهم : برنامه ( آت لوک ) از کاربری که آن را باز ميکند کلمه عبور نميخواهد پس در شرايطی از اين برنامه استفاده کنيد که يا ايميل های شما خيلي مهم نيستند و يا اينکه کس ديگری به غير از شما با کامپيوتر شما کار نميکند . در غير اينصورت هر کسی ميتواند ايميل های شما را بخواند


                                            

14

چرا در برنامه Outlook ميتوانم ايميل دريافت کنم ولی هنگام ارسال ، پيغام خطا ميدهد

جواب :

کار با برنامه آت لوک احتياج به يک تنظيم تکميلي ديگر نيز دارد ...... مجددا بر روی گزينه Tools کليک کرده و در پنجره ائی که باز ميشود بر روی گزينه Account کليک کنيد .... به قسمت Mail رفته و با کليک بر روی آدرس ايميلی که اضافه نموده ايد آنرا انتخاب کرده و سپس بر روی کليد Properties که در سمت راست پنجره است کليک کنيد .... حال پنجره ائی باز ميشود که مشخصات ايميل شما در آن نوشته شده است

حالا چند کليد در بالای صفحه خواهيد ديد که شما بايست بر روی کليد دوم يعني کليد Server کليک نموده و در پائين صفحه کادر مربوط به دستور My Server requires authentication را تيک زده و فعال کنيد .... سپس از همان کليدهای بالای صفحه کليد Advanced را کليک کرده و در پائين آن قسمت گزينه های Leave a copy of messages on server و ....Remove from server when delete را تيک زده و فعال کنيد و سپس کل پنجره را OK کرده و ببنديد ..... حالا شما ميتوانيد به راحتی ايميل فرستاده يا دريافت کنيد


                                            

15

چگونه میتوانم ميزان فضا يا امکانات سايت خود را افزايش بدهم يا برای سال جديد شارژ کنم

جواب :

برای ارتقا و افزايش فضا و امکانات سايت و شارژ مجدد برای سال جديد مي بايست ضمن تماس با هزينه مربوطه را به حساب موسسه واريز فرمائيد


                                            

16


چرا هنگام کار با برنامه Outlook اينترنت من بصورت خودکار قطع ميشود

جواب :

شما يک قسمت از برنامه (آت لوک) را اشتباها تنظيم کرده ايد . برای تصحيح اين مورد برنامه ( آت لوک ) را باز کرده و در بالای صفحه بر روی گزينه Tools کليک کرده و سپس در پائين پنجره ائی که باز ميشود بر روی دستور Options کليک کنيد .... حالا در پنجر هائی که باز ميشود قسمتهای مختلفی را خواهيد ديد .... شما می بايست از کليد های بالای صفحه بر روی کليد Connection کليک کرده و در قسمت مربوط به Connection تيک کادر دوم يعني تيک دستور Hung up after sending and recieving را برداشته و در واقع آنرا غير فعال کرده و پنجره را OK کنيد

17


آدرس لينکها يا عکس هايم را به چه صورتي بايد بنويسم

جواب :

آدرس صفحاتي که طراحی کرده ايد يا عکسهائی که در صفحه خود ميگذاريد بايد بصورت کامل و به آدرس سايت باشد يعني اينکه شما بايد پسوند عکس يا فايل خود را هم در آخر اسم آن فايل بنويسيد تا در صفحه سايت شما به درستی کار کند مانند :

آدرس يک عکس : http://www.nekuhost.ir/arian.jpg

آدرس يک صفحه : /hosting.htm

اگر احيانا شما نميدانيد پسوند دقيق فايل شما چيست آنرا در FTP کپی کرده و در آنجا پسوند فايل خود را مشاهده نمائيد

در صورتيکه شما در داخل فولدر httpdocs نيز يک فولدر و پوشه جديد ايجاد کرده ايد و مثلا فايل عکسهای خود را درون آن قرار داده ايد بايد نام آن فولدر را نيز به آدرس لينک يا سورس عکس خود اضافه کنيد . دقت نمائيد هر فولدر جديد با يک مميز يا اسلش ( / ) از آدرس سايت جدا ميگردد . بعنوان مثال در آدرس زير فايل ما يک عکس با فرمت گيف است و درون پوشه ای به نام images کپی شده است مانند :

/images/pars_logo.gif

18

- چرا سايت من در بعضی کامپيوتر ها درست است و در بعضی ديگر کلا به هم ريخته ميشود

جواب :

اين احتمال وجود دارد برخی کامپيوتر ها که از ورژن های قديمي ويندوز مانند ويندوز 95 - 98 که دارای برنامه اينترنت اکسپلورر ورژن 4.5 و پائين تر هستند استفاده ميکنند کل سايت شما را در هم و برهم و نا منظم ببينند که اين مشکل با ارتقاء برنامه اينترنت اکسپلورر يا برنامه مرورگر اينترنتی به ورژن های بالاتر مانند اينترنت اکسپلورر ورژن شش برطرف ميگردد . البته شخص طراح سايت نيز اگر برخی موارد را در طراحي رعايت کند نيز اين مشکل را نخواهد داشت که توضيح در اين مورد در حوصله اين قسمت نيست


                                            

19

! Access is Denied و خطاهای مربوط به FTP

جواب :

1 - Access is Denied : اين يک خطای کلی است که به علتهای مختلفی به وجود مي آيد . در صورتيکه اين خطا در قسمت FTP و هنگام کپی کردن فايل ها به وجود آمد بايد دقيقا متن خطا را مطالعه کرده و طبق آن عمل نمائيد .

در صورتيکه خطا ، مربوط به Time out باشد به اين معنی است که يا به علت پائين بودن سرعت شما در اينترنت کپی کردن فايل ها و يا باز شدن FTP بيش از زمان مجاز طول کشيده است و يا تعداد زيادی فايل و فولدر را شما همزمان کپی کرده ايد و بايد تعداد کمتری فايل را برای هر بار کپی کردن انتخاب کنيد تا با محدوديت زمان مجاز روبرو نشويد .

در صورتيکه خطا مربوط به ( PORT ) پورت باشد اين بدين معنی است که مجوز ورود شما و پورت مربوطه بسته است که بايد با مدير سرور تماس بگيريد .

در صورتيکه که خطا مربوط به ميزان فضا باشد خطائی بصورت Enough Space به شما ميدهد که به معنی تمام شدن ميزان فضای شما است و بايد فضای بيشتری را مجددا سفارش دهيد

در صورتيکه شما با اخطار Access is Denied در هنگام مشاهده صفحات معمولی سايت برخورد کرديد احتمالا مجوز دسترسی شما اشتباها تغيير کرده يا دچار مشکل شده است لطفا برای بررسی مشکل با مدير سرور تماس بگيريد


                                            

20


برای انتقال سايت از يک سرور ديگر به سرور چکار بايد کرد

جواب :

شما می بايست ضمن تماس با موسسه و پرداخت هزينه ثبت فضا تقاضای انتقال فايل های خود از سرورهای ديگر به سرور را بنمائيد . اين انتقال فايل از سرور قديمي به سرور جديد ( ) بصورت ويژه و رايگان به مشتريان عزيز ارئه ميگردد و سايت شما بدون قطعی و بدون نياز به کپی مجدد فايل توسط شما به سرور جديد منتقل ميشود .

البته فايلهای سايت شما فقط در شرايطی توسط قابل انتقال هستند که سرور قبلی شما هنوز برقرار باشد و يا فايلهای شما بر روی سرور قبلی به هر نحوی از بين نرفته باشد و امکان دسترسی به FTP وجود داشته باشد . در غير اينصورت شما ميبايست شخصا فايل های خود را مجددا در سرور جديد کپی نمائيد.

21

من برای تنظيمات و استفاده از ديتابيس يا کار با فايل هائی مانند ASP.Net نياز به آدرس پوشه مربوط به سايت در سرور دارم

جواب :

آدرس پوشه و يا فولدر مربوط به سايت شما که در برخی جاها برای استفاده در برنامه نويسی ها و تنظيمات لازم ميشود بصورت ذيل مي باشد

C:\inetpub\vhosts\YourSite.com

دقت نمائيد از اين قسمت به بعد نام فولدر های ديگر مورد استفاده شما به دنباله اين آدرس اضافه ميشود مانند :

C:\inetpub\vhosts\yoursite.com\httpdocs


                                            

22

چرا فايل های ASP.Net در پوشه اصلی سايت کار ميکنند ولی در پوشه های ديگر جواب نميدهند

جواب :

احتمالا شما با استفاده از گزينه New Folder يک فولدر جديد ايجاد نموده ايد و فايل های ASP.Net خود را درون آن کپی کرده ايد و به همين خاطر است که فايل های ASP.Net شما درست عمل نميکند ، برای رفع اين مشکل شما مي بايست به قسمت کنترل پنل سايتتان وارد شده و با استفاده از گزينه Virtual Directory فولدر مورد نظر خود را ايجاد نمائيد و سپس مجددا به FTP خود رفته و فايل های ASP.Net خود را درون فولدری که توسط ويرچوال دايرکتوری ايجاد کرده ايد کپی نمائيد. دقت نمائيد نوع پرميشنی ( permision ) که به اين پوشه ميدهيد در عملکرد آن تاثير دارد ، پرميشن های بسته مانع از اجرای صحيح فايل های شما ميشود و پرميشن های نامناسب و بسيار باز ( حق دسترسی ها ) ، باعث دسترسی افراد غير مجاز و نفوذگران (هکرها) به سايت شما ميشود.

23

چرا قسمتهائی از امکانات کنترل پنل و يا آدرس ايميل ( وب ميل ) که قبلا فعال بوده ، غير فعال شده است

جواب :

بعلت تغيير سرور و ارتقای امکانات و کنترل پنل آن برخی تغييرات در قسمت مديريت کنترل پنل ها ايجاد شده است و ممکن است برخی منوها و لينکهای کنترل پنل شما که قبلا فعال بوده ، بعد از اين ارتقا غيرفعال شده باشد مانند قسمت Subdomain و يا ايميل ها و غيره

لازم است برای فعال شدن منوهای غيرفعال شده با مسئولين سرور تماس گرفته تا مشکل شما برطرف گردد

ضمنا قسمت مديريت ايميل ها نيز به آدرس زير تغيير يافته است :

حالت قبلی : www.YourSite.com/Horde يا www.YourSite.com/MeWebMail

آدرس جديد : http://webMail.YourSite.com

دقت نمائيد قبل از کلمه webMail نبايد از .www استفاده نمائيد !